Sivut

torstai 12. maaliskuuta 2015

Kotiin selvitty, vaikka mutkia oli matkassa...

Tosiaan meidän oli tarkoitus olla Suomessa Helsinki-Vantaan lentokentällä jo 11.3 seitsemän maissa. Koneen lähtö aika oli 11.00 ja olimme kentällä hyvissä ajoin odottelemassa lentoa. Kuitenkin tuli kuulutus, että kone ei pääse lähtemään rikkoutuneen laskeutumistelineen takia. Kuulutuksessa sanottiin, että lähtö viivästyy parituntia ja aurinkomatkojen oppaat tulevat pian antamaan lisäohjeita. Kolme tuntia kentällä istuskellessa tuli uusi kuulutus. Konetta ei saatu kuntoon ja lähtö olisi vasta yhdeksän jälkeen. Meillä olisi siis ylimääräistä aikaa noin seitsemän tuntia.. Kaikkien tehdessä valituksia tästä pääsimme Santa Cruziin johonkin hotelliin syömään. Se ei kuitenkaan kauheasti lohduttanut, vaikka olihan se kivempi siellä istuskella kuin lentokentällä. Santa Cruzissa ollessa Finnairilta tuli taas viestiä, että lento viivästyy ja lähtee vasta 22.10, ihanaa! Kahdeksan maissa bussit tulivat hakemaan meitä lentokentälle ja siellä mentiin taas turvatarkastuksen läpi ja istuskeltiin pari tuntia siellä... Kymmenen jälkeen kone sitten vihdoin lähti ja itse rupesin heti nukkumaan, mutta ei siitä kipeänä mitään tullut ja käytäväpaikalla oli hieman hankala kun mihinkään ei voinut nojata... Suomen aikaa kello seistemän laskeuduttiin ja minä lähdin hakemaan matkatavaroitani ja kahdeksan seuralaista lähtivät selvittämään millä lennolla pääsisivät Kuopioon. Heidän matkatavaroiden oli tarkoitus saapua sinne ja autot olivat loman ajan siellä. Kuitenkaan kaikki eivät Kuopion koneeseen mahtuneet vaan heistä viisi pääsivät kohti kuopiota ja loput kolme lähtivät suoraan Joensuuhun. He joutuivat vielä Helsinki-Vantaalla odottelemaan muutaman tunnin ennen kuin koneet lähtivät. Tässä ei kuitenkaan vielä kaikki... Heidän matkalaukuista vai kaksi löytyi! Toinen tuli Joensuuhun ja toinen Kuopioon, loput kuusi ties missä...

Jotta koko postaus ei olisi pelkkää valittamista niin voin sanoa, että oli oikein kivaisa ja onnistunut matka! Puerto de la Cruz oli melko tuulinen ja pilvinen paikka, joten aurinkoa ei pahemmin saatu otettua loman aina mikä on sinänsä aika harmi... Kuitenkin pari pilvetöntä ja lähes tuuletonta päivää oli ja semmoiset hetket vietettiin sitten auringosta nauttien.
Yksi päivä vietettiin saaren etelä osassa ja siellä aurinkoa ja lämpöä riitti kivasti. Siellä kävimme samalla myös ostoskeskusksessa mistä jokaiselle löytyi kivasti krääsää.
Teimme retken myös La Gomera nimiselle saarelle. Tuo oli hirmu kallis retki ja ehkä hieman myös pettymys. Vapaa-aikaa meillä riitti vain noin 20min. Ehdimme siis käydä juomassa drinkit ja ja kahdessa eri liikkeessä taidettiin käydä. Myös koko retkiporukka lähti yhdessä syömään. Muuten retki oli aikalailla bussissa ja laivassa istumista. Olihan se ihan kiva kuunnella kun matkaopas selitti saaren historiasta kaikenlaista ja samalla katsella maisemia.
Paras retkistä oli ehdottomasti reissu Loro Parqueen. Se on siis eläintarha, jossa oli erilaisia eläimiä ja näytöksiä. Me kävimme katsomassa delfiinien, miekkavalaiden ja merileijonien esitykset. Hienosti koulutettuja eläimiä ja upeita esityksiä!

Tosiaan kameraa en jaksanut mukana oikeastaan missään raahailla mukana... Kuvia ei siis ole nyt kuin tuolta Loro Parquesta. Muutamia joitakin randomkuvia räpsin maisemista ja ihmisistä, mutta jääköön ne kameran muistikortille.
Silloin kun meillä ei muuta ohjelmaa ollut niin kierreltiin kaupoissa, käveltiin muuten vain paikkoja katselemassa ja käytiin syömässä ja drinksuilla. Muutamia pieniä eläinkauppoja löysin, mutta pupuille oli todella vähän kaikkea, joten ne ei tältä reissulta saaneet mitään. Lunallekaan en ostanut kuin uuden kaulapannan. Söpön vaaleanpunaisen leopardikuviolla! Ihan kun kaulapantoja tuolla ei jo tarpeeksi olisi... Tuliaisia ostin sitten lähinnä veljille, siskolle ja vanhemmilleni. Itselleni tuliaiseksi toin ihanan kurkkukivun, tukkoisen nenän ja päänsäryn. Tämä on nyt pari päivää jatkunut, joten en Lunan kanssa tänään viitsi kauheasti mitään puuhastella, kun tuntuu jo että pihalle päästäessä loppuu happi.
Puput haettiin veljen kanssa kahdelta hoidossa. Molemmat pojat voivat oikein hyvin ja olivat varmasti iloisia hoitopaikassaan! Myös Myrtsi jakselee hyvin. Pojat tosiaan kävivät Klaukkalassa petteilemässä lomani aikana ja siitä on tänään illasta tulossa vielä postausta!
Huomenna jo aamusta suuntaan Lunan kanssa juna-asemalle ja lähdetään Itä-Suomeen. Täytyy käydä isäni luona, sekä parin serkkuni luona. Jokaisessa paikassa on Lunalle taas kavereita, joten tylsää ei tule olemaan 8)

1. Mäkin oon käynyt Loro Parquessa ja itseasiassa samaisessa näytöksessä, tosin muutama vuosi sitten! Esitys oli kyllä hieno, mutta kastuttiin litimäriksi miekkavalaiden pyrstönheilutusten takia. Ei huomattu kylttiä, jossa oli maininta, että niillä paikoilla voi kastua. :D Merileijonat oli kyllä mun suosikeita silloin haha!

1. Joo, me kastuttiin kanssa miekkalavaiden esityksessä ja kamera laukku oli täynnä vettä... Noi merileijonat oli kyllä kans mun suosikki :)